Personal branding, czyli proces budowania silnej marki własnej, to dziś jeden z najważniejszych elementów rozwijania własnego biznesu bądź też kreowania swojej kariery zawodowej. Osobista marka nabiera coraz większego znaczenia, a zaniedbanie prac nad nią może być niebezpiecznym krokiem w stronę zmarnowania swojego potencjału bądź też niewykorzystania go w pełni. Specjalistyczne firmy oferujące kreowanie wizerunku osobistego przekonują, że marka osobista przekłada się na wszystkie aspekty życia współczesnego człowieka. Mieć markę osobistą powinien każdy z nas. Niezależnie od tego, na jakim etapie rozwoju zawodowego się znajdujesz (może dopiero zaczynasz pracę bądź też…
Czytaj więcejReklama i marketing
Najbardziej znane osoby w polskim UX 2022 – edycja I
Kwestia User Experience to relatywnie świeży temat na polskim rynku. Niemniej jak we wszystkim, co nowe i świeże można wyróżnić wiele osób, dla których określenie „pionier” czy „przodownik” pasuje jak ulał! Jeżeli jesteś osobą, która chce rozwijać swoją wiedzę, ponieważ na przykład chcesz zostać designer lub masz może własną firmę czy już działasz w branży, ale zżera Cię głód wiedzy, to ta lista jest właśnie dla Ciebie! Poniższe zestawienie przedstawia osoby, które chętnie dzielą się swoją wiedzą i mają za sobą spore połacie doświadczenia, więc jeżeli chcesz się czegoś nauczyć,…
Czytaj więcejPBN – czym jest i jakie daje możliwości?
Żeby klient znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, lecz również postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony i to czy regularnie dodawane są do niej nowe fachowe i przydatne dla klienta informacje. Jednak nie wolno także zignorować tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci portali. Private blog network – kto wykorzystuje PBNy? PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a potem kierowane przez jeden podmiot (zazwyczaj…
Czytaj więcejRekomendowany fotograf Google – zdjęcia sferyczne najwyższej jakości
Wirtualne spacery po firmach zyskują na popularności, a wiele podmiotów coraz częściej zleca przygotowanie takiego spaceru i umieszczenie go na wizytówkach Google. Możliwość wirtualnego przejścia się po firmie przyciągnie sporą ilość nowych klientów i pozwoli zwiększyć obroty naszego biznesu. Żeby jednak spacer był wysokojakościowy, jego opracowanie warto powierzyć rekomendowanemu fotografowi Google. Kim jest rekomendowany fotograf Google? Rekomendowany fotograf Google to profesjonalista, który jest zalecany przez Google do przygotowania wirtualnego spaceru po naszej firmie, a także wykonania zdjęć, które będą umieszczane w wizytówce Google. To nie jest osoba pracująca dla Google…
Czytaj więcejOptymalizacja stron – dlaczego to ważne?
Zapłaciłeś krocie za firmową stronę internetową, jednak ona nie zdobywa nowych kontrahentów? Jest świetnie zaprojektowana i posiada nowoczesne rozwiązania, ale klientów w ogóle nie przybywa? Licznik odsłon stoi w miejscu mimo Twoich starań? Prawdopodobnie przyczyna tkwi w małej zauważalności w sieci. Klienci zwykle używają Google – dobry biznesmen musi więc zatroszczyć się o to, by witrynę jego przedsiębiorstwa użytkownicy znaleźli bez żadnych trudności. Jak to zrobić? Należy rozpocząć od samej witryny, optymalizując ją z myślą o wytycznych internetowego giganta – Google. Optymalizacja stron – co to jest? Optymalizacja strony to…
Czytaj więcejKlątwa wiedzy i inne błędy poznawcze, których należy unikać podczas tworzenia treści
Wbrew temu, co mogłoby nam się wydawać, błędy w rozumowaniu i postrzeganiu rzeczywistości zdarzają się każdemu z nas. Niektóre z nich – np. klątwa wiedzy – wpływają na jakość i skuteczność tworzonych treści. Czym właściwie jest klątwa wiedzy, jakie szkody może przynieść i jak się przed nią bronić? Błędy poznawcze – co to takiego? Błędy poznawcze to wzorce nieracjonalnego postrzegania rzeczywistości, które występują praktycznie u każdego człowieka, a które wpływają na jego sposób rozumowania, zachowanie i emocje. O istnieniu błędów w postrzeganiu świata wiemy już od dawna. Jeszcze w XVII…
Czytaj więcejYouTube SEO, czyli jak wygląda pozycjonowanie filmów na YouTube
Ponad 2 miliardy użytkowników i 500 godzin wideo przesyłanego do serwisu w każdej minucie – tak krótko można opisać popularność YouTube. Czy to wciąż jest dobre miejsce dla nowych kanałów? Jak poprawić widoczność filmów? Czy możliwe jest pozycjonowanie filmów? Wyszukiwarka w YouTube Wyszukiwanie nowych treści w YouTube opiera się na wynikach wyszukiwania i rekomendacjach (strona główna, proponowane filmy). Wyszukiwarka, która jest częścią serwisu, działa w sposób zbliżony do wyszukiwarki Google. Każdy film poddawany jest ocenie przez algorytmy, na podstawie której wyniki dla danego zapytania wyświetlane są w odpowiedniej kolejności. Na…
Czytaj więcejOpen Graph – co to jest i w jaki sposób go wykorzystać, by zwiększyć ruch na stronie z social mediów?
Czy wiesz, jak uatrakcyjnić swój profil na Facebooku i jednocześnie zwiększyć ruch na stronie internetowej? Czy wiesz, że możesz mieć pełną kontrolę nad tym, jak w social mediach będą się prezentować udostępniane elementy Twojej strony? Odpowiedzią są meta tagi, które opracował Facebook, a obecnie korzysta z nich wiele serwisów społecznościowych. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, czym jest Open Graph oraz jak wykorzystywać te meta dane w social mediach. Co to są meta tagi? Meta tagi to fragmenty kodu, zawarte w sekcji head, które mają wiele zastosowań m.in. opisują zawartość strony.…
Czytaj więcejWizytówki NAP – czym są i dlaczego warto z nich korzystać
Osoby zainteresowane SEO i poszukujące informacji w tym zakresie, zapewne nie raz spotkały się z rekomendacją tworzenia wizytówek NAP dla firmy. W tym artykule postaram się przybliżyć, czym są takie wizytówki, dlaczego warto je tworzyć i jak można je zdobyć. Co to są wizytówki NAP? Wizytówkę NAP można nazwać internetową wizytówką firmy. Zawiera ona najważniejsze informacje teleadresowe przedsiębiorstwa, a więc jego nazwę, adres i numer kontaktowy. Tak też należy rozszyfrować skrót NAP, który pochodzi od angielskich słów: Name (nazwa firmy), Address (adres działalności) i Phone Number (telefon kontaktowy). Te trzy…
Czytaj więcejGoogle radzi, czym się kierować przy zatrudnianiu firmy SEO?
Gdy prowadzisz swoje przedsiębiorstwo i zakładasz dla niego stronę firmową, z pewnością z czasem myślisz nad tym, co zrobić, aby wyświetlała się ona jak najwyżej w rezultatach wyszukiwania. Jasne jest wszak, iż w XXI w. obecność w sieci jest jednym z fundamentów sukcesu, bo to właśnie tu wielu klientów pierwszy raz zetknie się z twoją działalnością. Jak wobec tego znaleźć rzetelną firmę SEO? Zalecamy kierować się wskazówkami ekspertów. Google doradza, jak znaleźć dobrą firmę SEO Nie można negować, iż cała branża SEO, a więc działań skupiających się na optymalizacji stron…
Czytaj więcej