Jakie problemy wykrywa SEO audyt?

Jeżeli potrzebujesz zamówić audyty stron internetowych, zajrzyj na seo4.net.

Pojęcie audytu – cytując definicję internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza ewaluację spółki, firmy czy przedsiębiorstwa pod kątem rozmaitych obszarów, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także ocenę możliwości przyszłego rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższe, jest zatem audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony www, sprawdzająca różne jej elementy, jak hierarchię nagłówków, kod strony, tytuły i opisy meta, prędkość wczytywania się strony i wiele innych aspektów. Nie licząc samego wyliczenia błędów i nieprawidłowości, w szczegółowym audycie SEO powinny znaleźć się też zalecenia co do rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO bada witrynę www pod względem dostępności, zgodności ze standardami W3C, treści na stronie, a także prawidłowości kodu. Oprócz tego sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, aby wykryła ona wszystkie nieprawidłowości na stronie oraz – co istotne – zaproponowała działania, które pozwolą je naprawić.

Audyt SEO – sporo problemów zdoła dostrzec jedynie człowiek

Online znajduje się masa stron i narzędzi, z wykorzystaniem których można natychmiast i bez opłat wykonać audyt SEO strony internetowej. Pozytywy tej opcji? Szybkość oraz cena. Minusy? Całkiem sporo. Okrojone dema lub też darmowe narzędzia z niewielką liczbą funkcji, są niedoskonałe. Jeżeli już dostrzegą pewne nieprawidłowości na stronie, to zazwyczaj nie wszystkie. Dużo błędów (przykładowo w kodzie) uchwycić można tylko podczas analizy wykonanej nie przez algorytm, a przez specjalistę w danej dziedzinie.

Na audyt SEO realizowany przez agencję oczekuje się zwykle od kilkunastu dni do około miesiąca. Czas na przygotowanie analizy powinien zostać sprecyzowany w umowie podpisanej z firmą, która podjęła się jego wykonania. Audyt płatny umożliwia wykrycie wszelkich kluczowych błędów występujących na stronie. Jeśli strona była utworzona na platformie pokroju Shoper czy Magento bądź na ogólnodostępnym szablonie, to błędów do poprawy może być sporo. Kiedy witryna wolno się wczytuje, a na istotne dla klienta słowa kluczowe wyświetla się daleko poza pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to także są to oznaki, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim pomysłem.

Jakie problemy odkrywa audyt SEO?

Poprawnie przeprowadzony audyt SEO może odkryć masę błędów strony, m.in:

  • brak czy też niewłaściwa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console),
  • powody słabej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
  • poprawność kodu strony,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne ładowanie się różnych obrazów,
  • brak bądź źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość wczytywania się witryny w wersji desktopowej oraz mobilnej

.

Dane firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Powiązane wpisy