PBN – czym jest i jakie daje możliwości?

PBN - tutaj znajdziesz więcej informacji o pełnej ofercie.

Żeby klient znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, lecz również postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony i to czy regularnie dodawane są do niej nowe fachowe i przydatne dla klienta informacje. Jednak nie wolno także zignorować tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci portali.

Private blog network – kto wykorzystuje PBNy?

PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a potem kierowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez agencję SEO lub większą agencję marketingową), który kontroluje jakość udostępnianych tam treści. PBNy są przeważnie stosowane jako część wieloaspektowej strategii marketingowej, co wypada mocno zaakcentować, bo najlepsze rezultaty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej starannie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają wygenerowanie sporej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Mankamentem PBNów jest tylko to, że ich utworzenie wymaga sporych nakładów finansowych, a później konieczne jest poświęcenie niemałej ilości godzin na utrzymanie ich w dobrej jakości.

Wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem, czyli jak spożytkować możliwości PBN

PBNy bardzo dobrze zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To w zasadzie każde miejsce w sieci, gdzie widoczne są najistotniejsze dane telekontaktowe firmy – jej nazwa, adres stacjonarny oraz adres e-mail bądź telefon. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim też zakładka w internetowym rejestrze firm, profil w mediach społecznościowych czy artykuł, pod którym podano firmowe dane kontaktowe.

Druga skuteczna metoda wykorzystania możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji ciekawych artykułów ze wskazaniem linku do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej jakość oryginalnego artykułu, bowiem napotykanie odnośniki do niego na rozmaitych blogach w sieci traktują jako znak, iż pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są godne uwagi, przydatne teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL, gdzie liczy się osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych w szczególności z doradztwem finansowym, zdrowiem czy doradztwem prawnym, bieżącymi informacjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO

Powiązane wpisy