Spoty reklamowe to najczęściej półminutowe produkcje filmowe, których głównym zadaniem jest promocja produktów lub usług danej firmy. Mogą być wyświetlane w standardowych mediach (telewizja lokalna oraz ogólnopolska), w przestrzeni publicznej (monitory w komunikacji miejskiej) czy też przed seansami w kinach. W dobie wszechstronnego dostępu do sieci WWW świetnym pomysłem jest także użycie spotu reklamowego w mediach społecznościowych, przykładowo, przed filmami na YouTube albo w charakterze treści sponsorowanej na Facebooku. Mnóstwo przykładów dowodzi, że treść udostępniana viralowo w sieci to najskuteczniejsza metoda na promocję produktów i usług.
Produkcja spotów reklamowych – liczy się niebanalny pomysł
Spoty reklamowe zazwyczaj nie przekraczają pół minuty i przekazują treści w bardzo skondensowanej formie, dlatego przy ich produkcji ważne jest kreatywne, nieszablonowe podejście do danego tematu. Ze względu na to, iż reklamy w mediach tradycyjnych pojawiają się w przerwach między programami, ich kreatorzy prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć uwagę widzów. W produkcji spotów reklamowych znaczną rolę pełni także odpowiednio dobrana ścieżka dźwiękowa.
Filmy reklamowe – zadanie dla profesjonalistów
Produkcja spotów reklamowych jest zadaniem dla profesjonalistów, którzy posiadają wysokiej jakości sprzęt (drony, stabilizatory obrazu, lustrzanki cyfrowe, kamery sportowe i tradycyjne), a w swojej pracy korzystają ze zaawansowanego oprogramowanie do postprodukcji – korekty kolorów, dźwięku czy montażu. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych zatrudniają też profesjonalnych aktorów i lektorów. Podstawą filmu reklamowego jest zawsze fascynujący scenariusz, który przykuwa uwagę potencjalnych klientów, zaskakuje ich pomysłowością, a czasem nawet wzruszy lub pobudzi do myślenia.